Jak se mi vysmáli odborníci na brand

Jak se mi vysmáli odborníci na brand

Každý kdo začíná pracovat sám na sebe ví, jak je to těžké a snaží se vymyslet různé možnosti, jak získat první klienty a zviditelnit se. Na začátku 2016 jsem narazila na soutěž pro začínající podnikatele T-Mobile Rozjezdy a tak jsem si říkala, proč to nezkusit!

Tato soutěž je určená všem, kdo plánují podnikat, nebo už podnikají. Vše začíná tím, že pošlete svůj projekt. Projekty hodnotí porota složená ze zástupců T-Mobile a partnerů soutěže — odborníků na marketing, finance, investice, komunikaci, udržitelný rozvoj a technologie.

Při hodnocení jsou zásadní tři kritéria:

  1. originalita a inovativnost,
  2. obchodní model, tj. ekonomický potenciál projektu a
  3. kvalita zpracování projektu.

Projekty, ucházející se o Cenu za nejlepší technologické řešení, jsou navíc hodnoceny podle účelnosti, úrovně a kvality technologie. U projektů stojících na odpovědném podnikání bude posuzována i míra jejich přínosu k udržitelnému rozvoji.

Pokud projdete prvním výběrových kolem, přichází čas na bezplatný seminář, během kterého porota vybírá regionální vítěze. Součástí programu jsou i praktické přednášky a workshopy, spojené s neformální diskusí a poradenstvím. Soutěž vrcholí na celostátním finále v Praze, kde výherci obdrží ceny, které jim pomohou do začátku (kromě finanční částky i balíček služeb a poradenství).

Tak jsem se také přihlásila!

Soutěž mne zaujala, i když jsem si říkala, že vlastně ani nic světoborného nedělám a nemám moc co nabídnout, ale i tak jsem se přihlásila. Aspoň se dozvím něco nového na přednáškách!

Seminář se konal 28. dubna 2016 v Café Louvre. Od rána se scházeli účastníci a postupně se setkávali s porotci za zavřenými dveřmi, aby jim představili svoje projekty. Během celého dne probíhalo několik přednášek a všichni měli možnost své podnikatelské záměry osobně probrat jak s porotci, tak přednášejícími. Na seminář bylo možné se přihlásit jak pouze na přednášky, tak rovnou do soutěže. Pokud soutěžíte, porota si mohla kohokoli pozvat k doplnění informací z přihlášky. Nebylo třeba připravovat prezentaci, ale pokud to šlo, bylo ideální přinést na ukázkové výrobky. Pokud někdo přinesl něco na ochutnání, porota jásala!

Já jsem s porotou osobně nemluvila, vyhodnotila jsem, že asi nemám nic objevného, co bych nabídla a tak jsem zůstala jen na semináře. Jedním z nich byl seminář zaměřený na budování vlastní značky od kluků z Love brand s názvem “Zkontrolujte si značku”. Rozebrali jsme celkem devět oblastí, které se podílí na tom, jak dobrá je vaše značka. Otestujte si ji sami:

  1. Dohledají lidé vaši značku na internetu?
  2. Dokážete říct v jedné větě, čím se vaše firma zabývá?
  3. Určíte alespoň jednu věc, ve které je vaše značka oproti vaší konkurenci unikátní?
  4. Používáte všude stejnou verzi vašeho loga a názvu firmy?
  5. Dokážete mluvit stále stejným stylem?
  6. Máte otevřenou Facebook zeď? Zajímá vás názor vašich zákazníků?
  7. Je váš web funkční a uživatelský přívětivý?
  8. Komunikuje vaše firma pravidelně?
  9. Máte dostatečnou brandovou návštěvnost?

Když jsem se nad všemi body zamýšlela, napadla mne otázka, zda je lepší si budovat brand na své jméno (Tereza Suchanová) nebo na firmu (Holka pro všechno). Říkala jsem si, že když člověk začíná, jeho jméno si málo kdo zapamatuje a tak je lepší mít název, který je lehce zapamatovatelný, i když trochu kontroverzním způsobem! Sebrala jsem všechnu odvahu a šla se po semináři kluků zeptat co si o tom myslí. No a výsledek se dostal až na jejich Facebook!

Musím říct, že to ale byla dobrá lekce. Na jednu stranu jsem se pěkně ztrapnila, na druhou tento facebookový post zaujal Elišku Vyhnánkovou, specialistku na sociální sítě, se kterou jsou pak nějakou dobu spolupracovala. Takže všechno zlé je k něčemu dobré! Nevzdávejte to, i když si někdo myslí, že to děláte špatně, ale určitě je dobré si vyslechnout názory odborníků a zamyslet se nad nimi. Nemusíte všechno měnit hned, všechno má svůj čas, ale určitě se nenechte odradit nějakou kritikou!

 

Jedna odpověď

  1. […] bojuje se spoustou neznámých, ať už se jedná o volbu jakému podnikání se věnovat, první neúspěchy, řešení účetnictví, zjišťování, kde ušetřit, jak pracovat z domova, jak spravovat […]

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *