Seznamte se s konferenční platformou Hopin

Seznamte se s konferenční platformou Hopin

Letos se konal již osmý ročník WordCampu Praha, který pomáhám již několikátým rokem organizovat. Poprvé vše bylo ale trochu jinak, poprvé jsme se setkali online. Nový formát s sebou přinesl výzvy i příležitosti, a tak bych vám ráda přiblížila virtuální konferenční prostředí, které jsme pro účastníky vybrali. A tím řešením byla online platforma Hopin.

Co je Hopin a co nabízí?

Hopin založil v roce 2019 Johnny Boufarhat v Londýně. Platforma začala jako jednoduchý síťový nástroj pro párování lidí jeden na jednoho, ale rychle se rozrostla v platformu online konferencí.

Dnes je Hopin první platformou pro živé online akce typu „vše v jednom“, kde se účastníci mohou učit, komunikovat a spojovat se s lidmi z celého světa. Ať už se jedná o setkání 100 lidí nebo o vícedenní konferenci o 100 000 účastnících.

Hopin je navržen tak, aby replikoval zážitek z akce osobně, pouze bez překážek cestování, změny místa, počasí, nepříjemného putování, parkování atd. S Hopinem mohou podniky, komunity a organizace oslovit své mezinárodní publikum.

Jak se registrovat na akci na Hopinu

Registrovat se na akci hostovanou na platformě Hopin, je jednoduché:

  1. Jděte na stránku: https://hopin.com/explore a vyberte si akci, na kterou se chcete přihlásit.
  2. Klikněte na „Join event“.
  3. V přihlašovacím formuláři vyplňte vaše jméno, příjmení, e-mail a heslo. Nezapomeňte odsouhlasit všeobecné podmínky Hopinu a klikněte na „Sign up“. K registraci můžete také použít váš stávající účet na Googlu, Facebooku, LinkedInu, nebo můžete použít své Apple ID nebo SSO.
  4. Poté se již dostanete na úvodní stránku konference (vše bude aktivní až v den konference, pět minut před zahájením) a zároveň vám přijde e-mailem potvrzení o registraci.
  5. Poté vyplňte svůj profil a nahrajte svoji profilovou fotku.

Jak vypadá účet v Hopinu

Po přihlášení přejděte na svoji domovskou stránku a uvidíte přímý odkaz na událost, které se účastníte. K události budete mít přístup pět minut před plánovaným časem zahájení.

Vaše domovská stránka Home obsahuje všechny události, pro které jste se zaregistrovali. Na kartě Events se zobrazují vaše nadcházející i minulé události. Na kartě Connections uvidíte seznam všech osob, se kterými jste se spojili pomocí funkce Networking (více informací o networkingu níže). Karta Profile vám umožňuje přístup k informacím o vašem profilu. Zde můžete aktualizovat svůj avatar, jméno, e-mail, nadpis, bio a odkazy sociální sítě. Vyplňte si svůj profil a nahrajte svoji fotku, vylepší to celkový zážitek z konference a usnadní networking.

Jaké sekce můžete na Hopinu najít

Jakmile se akce, na kterou jste přihlášeni, spustí, budete mít k dispozici několik sekcí, které Hopin nabízí. Pojďme si je všechny podrobně představit.

1. Stage – hlavní sál konference s online streamem

Stage je místo, kde se probíhá hlavní stream konference a kde uvidíte všechny přednášky a řečníky.

2. Sessions – místnosti pro vzájemnou interakci

Nejrychlejší způsob, jak porozumět oblasti Sessions v Hopinu, je představit si místnosti nebo skupiny ve formě „virtuálních kulatých stolů“. Tyto Sessions může organizovat až 10 lidí (mohou mít zapnuté video/audio) a může je sledovat až 500 účastníků (nemohou mít zapnuté video/audio). Sledování je jednoduché, stačí se připojit k libovolné Session a sledovat a poslouchat řečníky nebo se zapojit do chatu na pravém bočním panelu.

3. Networking – prostor pro vaše setkání

Networking zůstává jedním z pilířových zážitků z akce na Hopinu. Umožňuje vám poznat ostatní účastníky, organizátory nebo řečníky konference. Rozšiřte svou síť náhodným párováním a vyzkoušejte schůzky 1:1.

Networking na Hopinu je obdobou individuálních schůzek při volání FaceTime. Tento segment je navržen tak, aby znovu vytvořil konverzace „během coffee breaku“, které jsou důležité při osobní akci.

Když někdo v Networkingu klikne na tlačítko Ready, systém vyhledá někoho jiného, kdo také klikl na tlačítko Ready. Spojení je náhodné a nikdy nepotkáte stejnou osobu dvakrát. Pokud je k dispozici někdo jiný, dojde k okamžitému spárování a začne videochat, který trvá přednastavenou dobu. Výchozí doba trvání jedné schůzky je minimálně 30 sekund a maximálně 180 sekund. Uživatelé mohou schůzku prodloužit kliknutím na tlačítko Extend. Po kliknutí na tlačítko obdrží druhý účastník oznámení, aby potvrdil, zda si přeje schůzku prodloužit.

4. Expo – místo pro setkání se sponzory

Expo je výstavní síň digitálních stánků, kterou můžete navštívit a dozvědět se více o partnerech akce a jejich produktech. Jakmile událost běží, můžete také chatovat se sponzory ve vyhrazeném chatu. Každý stánek má také možnost vám připravit speciální nabídku platnou pouze pro účastníky dané konference – většinou se jedná o slevy na produkty nebo speciální e-booky výměnou za váš email.

Jaké funkce Hopin nabízí během akce?

1. Chat

V online akci na platformě Hopin existuje několik chatovacích kanálů. Každý slouží jinému účelu:

  • Stage chat – chat s diskusí související s hlavním streamem konference, kam mají přístup všichni účastníci.
  • Sessions chat – každá Session (virtuální stůl) má vyhrazenou chatovací místnost.
  • Expo chat – každý sponzorský stánek má svůj vlastní chat pro skupinové diskuse a interakci se sponzory.
  • Chat během networkingu – účastníkům je k dispozici soukromý kanál chatu 1: 1.
  • Přímé zprávy – kdokoli může posílat zprávy ostatním účastníkům konference prostřednictvím Direct Message na kartě People. Chcete-li poslat přímou zprávu, najděte na kartě People osobu, se kterou chcete chatovat, klikněte na její profilovou fotku a pošlete jí přímou zprávu.

2. Polls – hlasování

Během konference mohou řečníci i organizátoři vytvářet hlasování na různá témata. Pokud se tak stane, uvidíte hlasování v pravé části obrazovky, mezi záložkami Chat a People.

3. People – účastníci konference

Účastníci si mohou zobrazit seznam lidí registrovaných na akci na kartě People. Otevřete kartu People v pravém horním rohu stránky události, prohlédněte si celý seznam účastníků nebo vyhledejte jméno konkrétní osoby. Pomocí filtrů vedle pole Search můžete segmentovat účastníky podle organizátorů, řečníků nebo svých spojení (spojení, která jste vytvořili při vytváření sítí na předchozích událostech).

Jakmile kliknete na účastníka na kartě People, budete moci:

  • odeslat přímou zprávu,
  • zobrazit kontaktní údaje účastníka (pokud jsou vyplněny na stránce Profile),
  • pozvat účastníka k videohovoru (až v případě, že druhý účastník přijme vaši žádost, budete moci uskutečnit videohovor).

Hopin ve srovnání s jinými digitálními platformami

  • Video konference. Pro videokonference pro malé množství účastníků je k dispozici celá řada vhodných řešení, ale jakmile se na vašich schůzkách má potkat více než 20 lidí, nabízí Hopin více než jiné platformy.
  • Webináře. Webináře mají tendenci být jednostranné a pasivní. Hopin se zaměřuje na interakci účastníků tváří v tvář v reálném čase.
  • Virtuální události. Mnoho platforem virtuálních událostí může být zastaralých, kreslených a příliš komplikovaných na instalaci. Hopin revitalizuje online události tak, aby byly osobní, flexibilní, elegantní, moderní a efektivní.
  • Online komunity. Díky skupinám na Facebooku či na Slacku lidé vytvářejí online komunity, kterým ale chybí funkční platforma založená na událostech, aby se členové mohli setkávat na dálku a mohli tak smysluplně spolupracovat v reálném čase.

Nám, pořadatelům WordCampu Praha 2021, se s platformou Hopin pracovalo velmi dobře a zpětná vazba od účastníků byla neméně pozitivní. Přemýšlíme proto, že bychom toto online řešení využili i pro nějaké další akce, ať už pro samotný WordCamp (pokud nebude možné jej stále pořádat fyzicky), tak pro tradiční a neformání setkání lidí s WordPress komunity, WP Pivo. A co vy, máte už nějaké zkušenosti s Hopinem?

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *