S dopisy na poštu už chodit nemusíte! Seznamte se s Dopisem Online

S dopisy na poštu už chodit nemusíte! Seznamte se s Dopisem Online

Korespondenci, kterou napíšete na počítači, už nemusíte tisknout, obejdete se i bez obálky, známky, nemusíte nic nosit na poštu nebo do schránky. Usnadněte si vyřizování běžné firemní korespondence se službou Dopis Online.

Již několik let Česká pošta úspěšně poskytuje službu DopisOnline, která umožňuje bezkontaktní elektronické podání listovních zásilek. Základním principem této služby je vytvoření dopisu v PDF, nahrání tohoto dopisu pomocí webové aplikace a následné zaplacení zásilky formou mikroplatby nebo v případě registrovaných zákazníků zahrnutí podání do měsíční fakturace. Tímto způsobem je možné poslat jak obyčejné, tak doporučené zásilky, včetně doporučené zásilky s dodejkou. A to jak vnitrostátní, tak do vybraných evropských zemí. Česká pošta následně tento dopis vytiskne a vloží do obálky v rámci služeb známých pod názvem Hybridní pošta. Poté zásilku doručí adresátovi jako vám známý fyzický dopis.

Jak Dopis Online funguje?

Služba Dopis Online je dostupná na adrese www.postservis.cz i bez čekání na přihlašovací údaje. Na této adrese se také stačí zdarma zaregistrovat k využívání služby a můžete začít. Až na svém počítači vytvoříte dokument, který budete chtít odeslat klasickou poštou, místo abyste ho vytiskli, zalepili do obálky a odnesli na poštu, jednoduše ho elektronicky odešlete ve formátu PDF.

Výhody služby Dopis Online

  • Elektronické podávání listovních zásilek z kteréhokoli místa na světě
  • Kompletování elektronicky podaných zásilek o celkovém počtu až 55 listů A4 včetně potisku obálky logem odesílatele
  • Možnost zpětné a hromadné úhrady zásilek odeslaných prostřednictvím této služby
  • Přehledný seznam vámi odeslaných zásilek
  • Rychlé doručení kamkoli v ČR a v rámci Evropy do vybraných států
  • Možnost výběru typu obálky (C4, C5/6)
  • Volbu druhu tisku (jednostranně či oboustranně) nezávisle v každém ze zaslaných PDF v rámci jednoho dopisu
  • Více PDF souborů do jedné zásilky
  • Při platbě on–line lze službu využít ihned bez registrace

Jak odeslat dopis?

Stačí vám jen počítač, internetové připojení a webová aplikace České pošty Dopis Online. Po výběru služby DopisOnline se zobrazí stránka s důležitými informacemi.

Po kliknutí na tlačítko „Založ dopis online“ se zobrazí průvodce, kde si zvolíte požadavky na zpracování zásilky.

Při využití doplňkové služby Dodejka zajistí Česká pošta odesílateli písemné potvrzení prokazující dodání poštovní zásilky adresátovi - příjemci. Uvedenou doplňkovou službu lze zvolit pouze společně se službou Doporučená zásilka. V rámci služby DopisOnline u varianty Dodejka vytiskneme Vás dokument ve standardní podobě s tím, že bude balen do speciální obálky s odnímatelnou chlopní, na níž je Dodejka vytištěna. Při tomto způsobu odeslání je nutné u všech dopisů vyplnit údaje Odesílatele i Adresáta v příslušném okně.

Na následující obrazovce připojíte připravené PDF soubory, shodný postup jako vložení přílohy do e-mailu (Procházet, Přidat). Přidávání se provádí postupně po jednotlivých PDF souborech. Pokud chcete k dopisu přidat i poštovní poukázku A, v interaktivních polích si prosím vyplňte potřebné údaje. Mezi jednotlivými černě orámovanými poli se přesunujete pomocí tabulátoru. Poukázka bude tištěna na posledním samostatném listu v zásilce. Před odesláním zásilky je nutné zadat adresu Odesílatele a Adresáta do přednastavených polí zobrazené obálky. Předvyplněné údaje Odesílatele lze přepsat.

Odeslání zásilky potvrdíte tlačítkem „Ulož“. Obdoba vhození zásilky do schránky, v tomto případě přechod do Košíku. Tlačítko „Nový dopis“ slouží k přípravě další zásilky, kdežto tlačítko „K platbě“ umožní přejít k výběru formy uhrazení zásilky. Při platbě online je nutné vyplnit jméno, příjmení a e-mail. Po zadání všech údajů prosím vyčkejte, než bude platba ověřena. Po provedení platby prosím stiskněte tlačítko „Návrat do obchodu“, aby mohl být proces odeslání dopisu korektně ukončen. Odeslanou zásilku lze stornovat před její výrobou pouze v případě, že zásilka má status STOP (tj. v pracovní den do 14 hodin). Po realizaci platby je zásilka zařazena do zpracování. Pro účel následné kontroly či reklamace, se vám zobrazí Potvrzení o podání, který je možno si vytisknout pro kontrolu či reklamace.

Tak co, jak se vám tato služba líbí? Už jste ji vyzkoušeli?

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *